Всі секрети траси Київського марафону

Найбільший та найзнаковіший старт року в Україні вже зовсім скоро! В другу неділю жовтня, на головній вулиці країни, Wizz Air Kyiv City Marathon, який стане вже 8-м за ліком, дасть старт наймасовішому спортивному дійству.

Головний марафон України з року в рік диктує тренди та встановлює все вищу і вищу планку для всіх інших бігових заходів, які відбуваються на теренах нашої країни, тож не дивно, що з кожним роком він додає. Додає не лише в кількості учасників, закордонних гостей, професійних атлетів, але й у якості організації. Жорстка Атлетика вирішила детально розібрати складові Wizz Air Kyiv City Marathon та дізнатися унікальний рецепт успіху цього заходу. І в першому матеріалі розберемо трасу дистанції, саме те, для чого все і відбувається – 42,195 кілометри асфальту, бруківки, доріг, мостів та узвозів.

Траса Київського марафону зразка-2017 зазнала деяких змін у порівнянні з минулим роком. Ці зміни не є значними, тим більше вони не тягнуть на звання критичних – жодної втрати видовищності або визначного місця не буде! Але все у порядку черги:

а) перша зміна стосується ділянки біля Бесарабської площі, якщо минулого року учасники пробігали біля ТЦ «Гулівер» та минали Бессарабський ринок ззаду,  то цього року марафонці прямуватимуть з Великої Васильківської до Хрещатика прямо через площу Льва Толстого;

б) дещо зміниться малюнок траси вулицями Подолу, їх стане більше, а отже і кілометраж старовинними місцями також зросте;

в) третя і остання зміна – перехід, чи то краще «перебіг» з Саксаганського на Жилянську буде не по вулиці Петлюри, а на квартал далі – вулицею Льва Толстого.

«Ці маленькі зміни – велике прохання департаменту транспортної інфраструктури», – коментує Юрій Кострицький, сертифікований вимірювальник бігових трас, – «Минулорічний досвід та аналіз роботи транспорту показав, що місця Бессарабської площі та Центрального залізничного вокзалу є дуже важливими транспортними артеріями, тому такі непомітні зміни мають значно полегшити роботу всієї системи транспорту міста.  Оскільки місто робить крок назустріч марафону, то і марафон робить крок назустріч місту».

Підсумовуючи вищевказані зміни, можна з упевненістю сказати, що учасники не заблукають: ні ті, хто біг минулого року, ні ті, хто вперше підкорюватиме київські пагорби, хоча останні триматимуть свою марку не гірше ніж минулого року. А й справді, Київський марафон крім унікальної локації – найгарнішого міста на планеті, приховує в собі примхи рельєфу розміром в 550 метрів набору. Для розрахунку ЖА скористалася даними google earth. В той самий час офіційно цифра органзаторів має більш оптимістичний показник – 380 метрів набору. В будь-якому випадку боятись гірок нічого, головне – бути  підготованим!

Тож, спеціально для читачів-марафонців Жорстка Атлетика підготувала рейтинг ТОП-5 гірок Київського марафону. Ми вважаємо, що обізнаний спортсмен це все одно, як Ілон Маск зі своїми мріями – нічого неможливого!

  1. Перша приємність чекає на атлетів вже незадовго після старту, на Парковій дорозі від Зеленого театру (2,1 км дистанції) до перехрестя алеї Героїв Крут з вулицею Лаврською (3,2 км дистанції) необхідно буде набрати 23 метри (з 177 метрів над рівнем моря до 200 метрів). Тобто 23 метри за 1,1 км дистанції.

    Широка алея Героїв Крут – місця для забігання вистачить всім бажаючим!

2. Вже за 10 кілометрів, від забігання на правий берег з моста Патона (12,8 км дистанції) і до станції метро Дружби Народів (14,9 км) чекає підйом з 90 до 171 метра, тобто 81 метр поступового набору за 2,1 км дистанції.

По такому бульвару Дружби Народів можна було б побігати в 1989 році, але тоді Київський марафон ще не проводився, але гірка лишилась незмінною!
По такому бульвару Дружби Народів можна було б побігати в 1989 році, але тоді Київський марафон ще не проводився, але гірка лишилась незмінною!

3. Недалеко від екватору дистанції, а саме від метро Олімпійська (19,1 км) до площі Льва Толстого (19,8) на учасників чекає перший найінтенсивніший підйом, всього за 700 метрів треба буде забігти на 31 метр, з 127 на 158 метрів над рівнем моря. Важливо знати, що дану частину траси доведеться пробігати двічі, вдруге безпосередньо перед фінішною прямою.

4. Після легкого спуску Володимирським узвозом, та гарними вуличками Подолу на учасників чекає ділянка від Житнього ринку (26,7 км дистанції) до перехрестя вулиць Глибочинської та Січових Стрільців (28,9 км) та 48 метрів набору за 2,2 км дистанції.

Куточок Азії на Київському пагорбі

5. Останній затяжний підйом в 1,7 кілометри з набором 48 метрів в нашому рейтингу починається від перехрестя вулиць Золотовустівської та Павлівської (29,6 км) і тягнеться до Львівської площі (31,3 км).

Таким чином ТОП-5 гірок Київського марафону дають практично 50% сукупного набору всього за 7 кілометрів дистанції.  Проте, не лише київські пагорби, але й бруківка стоятиме на шляху марафонців, а її співвідношення з асфальтовим покриттям на 42,195 кілометрах складає 1 до 10, іншими словами 4,2 кілометри з 42 вам доведеться бігти по твердому граніту.

Кожному стартуючому необхідно знати, що підготовка траси до змагань не обмежується банальним перекриттям вулиць та розміщенням пунктів харчування, робота по вимірюванню траси проходить задовго до старту, та покликана задовольнити найголовніше бажання учасника – пробігти саме марафонську дистанцію! Для виконання цього завдання нам на допомогу приходить людина зовсім непересічної професії – вимірювальник. Для того щоб відкрити завісу даного трудомісткого та точного процесу, ЖА поспілкувалось з експертом в даній царині Юрієм Кострицьким.

«Вимірюванням трас для змагань на шосе займається організація AIMS, саме її сертифікати є необхідною  умовою для зарахування офіційних результатів. Існує три категорії вимірювальників, які різняться рівнями – національний, міжнародний та найвища категорія вимірювання трас для Олімпійських ігор та Чемпіонатів світу.

Головне завдання – це відміряти трасу, яка б не була коротшою від встановлених вимог. Для цього використовується багато математичних та технічних прийомів, таких як лічильник Джонсона, калібрувальна пряма, «фактор запобігання короткої траси». При колісному вимірі цей фактор повинен становити 0.1%, що означає, що кожен кілометр на трасі буде вимірюватися як 1001 м.

Цікаво, що в 2014 році, після рекорду Денніса Кіметто на Берлінському марафоні, по регламенту проводився повторний замір траси, який показав, що траса довше на 14 метрів, що є більш ніж ідеальним показником. Саме тому майстерність професійного вимірювальника полягає в тому, щоб траса ні в якому разі не була коротшою, і в той же час не на багато довшою.

Варто розуміти, що це дуже точна справа, в процесі вимірювання враховується фактор температури, опадів та навіть людської антропометрії. Так повороти, перешкоди, вигини траси відміряються в 30 сантиметрах від краю траси, що складає ширину тіла людини від центральної осі до руки. Для досягнення найбільшої точності у вимірах враховуються будь-які зміни траси, навіть перекладений асфальт є підставою наново переміряти трасу. Чого вартують дані з Лондонського марафону: за останні 30 років трасу переміряли 29 разів, тобто лише в один з років траса не зазнала жодних змін, і не потребувала вимірювань».

Кропітка робота

Підсумовуючи все вищесказане, лишається тільки констатувати факт повної готовності організаторів з Run Ukraine до чергового Київського марафону, а учасникам лишаються останні, найважливіші тренування перед стартовим пострілом, а з рекомендаціями щодо підготовки до перепаду висот на марафоні читайте в дослідженні наших друзів з Ногибоги.

 

Comments

comments